14 czerwca 2012

Ferhora




Na początek wymienię czego NIE oceniam, abyś, Drogi Twórco, nie musiał trudzić się czytaniem mojego opisu, żeby na końcu dowiedzieć się, że jam nie dla Ciebie.
A oto wrogie mi teksty:
*  Fanfiction na temat Harry’ego Pottera;
* Fanfiction na temat jakiegokolwiek zespołu, aktora czy innej sławy rodem z Holiwudu i innego Disney Channel;
*  Fanfiction na temat jakiegokolwiek serialu.
Oczywiście te kryteria mogą ulec zmianie. Od wszystkiego jest również wyjątek, jak np. seriale Anime, dlatego pytać, pytać i jeszcze raz pytać.

Czego można się po mnie spodziewać? Wszystkiego! Uważam, że każdy zasługuje na ocenę i opinię, dlatego też nie podam swojej ulubionej kategorii. Twórca danego opowiadania, zgłaszając się do mnie, powinien czuć w trzewiach, że jego opowiadanie jest wyjątkowe, a jednocześnie musi w nim tkwić ta nutka niepewności, że jednak jest złe i przeciętne. Dla mnie ważna jest akcja (co nie oznacza, że ciągle musi ktoś strzelać, uciekać itp.), bohaterowie, logiczny ciąg wydarzeń. Na błędy zwracam uwagę, ale nie wypisuję każdego pominiętego przecinka. Dla mnie blog jest przede wszystkim treścią, dlatego na grafikę nie zwracam większej uwagi. Napomknę, jeśli coś szczególnie przykuje moją uwagę, ale jeśli nie jesteś tytanem grafiki, to nie ma się co martwić, ważne, żeby tekst był dobry. ALE! Jeżeli świeci, tańczy i błyska, to nie do mnie. TrAffKeEe koszę ostrą kosiarką, a Słiiity oblewam piołunem.
Moja ocena jest zawsze przemyślana i szczera. Staram się być obiektywna, ale nie zawsze mi to wychodzi. Jestem dość surowa i jeżeli dostanę tekst beznadziejny, nie zawaham się dobitnie ten fakt podkreślić. Ale potrafię też popłynąć, a wtedy chwalę pod niebiosa! Wiele blogów skazałam na śmierć, ale też były uniewinnienia. Absolutnie nigdy nie nastawiam się na zgnojenie, mówiąc kolokwialnie.

„Data przydatności bloga” jest mi obojętna, o ile z Autorem mam dobry kontakt i odpowiada on na moje zapytania. Jeżeli na blogu nie pojawiła się żadna notka od miesiąca, wysyłam zapytanie, czy Autor jest nadal zainteresowany oceną. Na odpowiedź czekam tydzień. Jeśli jej nie uzyskam, to blog zostaje usunięty z mojej kolejki.
Kwestie techniczne. Moja kolejka przyjmuje tylko cztery blogi, więc kto pierwszy ten lepszy. Jest to zabieg ułatwiający życie mi, jak i Autorom, ponieważ nie kurzą się blogi w mojej kolejce przez rok, dwa, ewentualnie siedem lat…
Wszystkie indywidualne sprawy dotyczące zgłoszonego do mnie bloga proszę umieszczać w komentarzu pod ostatnią notką. Twórcy fanfiction proszeni są o umieszczenie kilku informacji o źródle, na którym opierają swoje ff.

Na zakończenie napiszę, że lubię czytać komentarze pod oceną, zwłaszcza własną, dlatego gorąco namawiam do pisania rozległych komentarzy i wylewania, co na sercu leży, byle kulturalnie. Samo „Dzięki za ocenę, pozdrawiam” jest zwyczajnie niegrzeczne, bo pokazuje, że Autor niewiele sobie zrobił z mojej pracy, a obydwie strony powinny szanować swoją pracę i czas na nią poświęcony. Tak uważam.

Jeśli dotarłeś aż tutaj i nadal chcesz się do mnie zgłosić, to zapraszam serdecznie!